11 Temmuz 2011 Pazartesi

ABDULKADİR RESTORAN BAKIRKÖY 02125704931 - 02125434936


Türk mutfağının zengin çeşitlerini ve tatlarını ekrana taşıyan Vedat Milor, hafta sonunda ekrana gelen programda ise yöresel yemekleri tanıttı.
Anadolu’yu gezerek farklı yemek kültürlerini, lezzetlerini hafta sonlarında NTV’de yayınlanan ‘Tadı Damağımda’ isimli programla ekrana taşıyan Vedat Milor, hafta sonunda ise İstanbul’da Kastamonu yöresine ait yemeklerle hizmet veren lokantadan yayın yaptı. Lokantanın girişinde yaptığı anonsta Kastamonu, gezisini unutamadığını belirten Vedat Milor, “Benim açımdan, İstanbul dışı yaptığımız gezilerin en zevklilerinden biri Kastamonu olmuştu. Kastamonu’nun o etli ekmeği, tiridi, pastırması, yediğim özel mantarların lezzetini unutamıyorum. İstanbul’da o zamandan beri, Kastamonu lokantası varmı diye araştırıyorum. Sonunda bir yer buldum. Kastamonulular, bazı Kastamonu yemekleri yapıyormuş. Şimdi Abdulkadir’i ziyaret ediyoruz” diye konuştu. Yemeklere döner ile başlayan Milor, işletmenin sahibi Abdulkadir İmamvekiloğlu’na “Kastamonu’daki gibi olsun döner. Kimyonlu olsun” diyerek ilk siparişini verdi. Döneri yiyen Milor, İstanbul’da yediği en güzel döner olduğunu söyleyerek, övgü yağdırdı. Daha sonra tirit yemeği getirilirken İşletme sahibi İmamvekiloğulu, Milor’a tirit yapımının inceliklerini anlattı. Kuzu etinden yapılan dolma, sarma çeşitlerinden sonra, su böreği, Kastamonu simidi ve pastırma getirildi. Kastamonu pastırmasına da övgüler yağdıran Milor, “beni tanıyan tanır, fazla imtiyaz, ayrıcalık beni sıkar. Bir konuda istisna, özel yemeğe gelince. Özellikle pastırmaya gelince. Hayatımda en güzel pastırmayı Kastamonu’da yedim. Kayseri’de de çok güzel pastırmalar yedim ama Kastamonu’daki lezzeti bulamadım. Güneşte kurutularak yapılıyorlar” dedi. Pastırmayı yemeden önce koklayan Milor,”şöyle bir koklayın. Gerçekten inanılmaz bu. Hem damakta yeniyor, hem de lezzeti dalga dalga yayılıyor” diye konuştu. İşletme sahibi İmamvekiloğlu ise şöyle konuştu; “Valla efendim ben, bir oturuşta 4-5 simit ile birlikte bu pastırmanın yarım kilosunu yiyorum. Yedikçe yiyesiniz geliyor.” Hayvanın but ve sırt kısmından yapılan ayrı pastırmaları tadan Milor,”Biri 10 üzerinden 10 puansa diğeri 10 üzerinden 11 puan. Artık klasman dışı kalıyor. Böyle bir lezzet dünyada yok. Bu dünya çapında bir lezzet” dedi.
Milor, Etli ekmek ve sütlaç tatlısı ile devam eden programın sonunda yaptığı konuşmada ise İstanbullulara, Kastamonu yemeklerini ısrarla tavsiye etti.
Milor, işletmenin fiyat ve kalitesine 4 notu verirken, lezzete ise 5 puan verdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder